Jotin's Paranormale Forum
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Ga Terug   Jotin's Paranormale Forum > Spiritueel Forum > Wicca/Hekserij
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 04-21-2006, 07:32 PM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

vooroordelen tegen hekserij

hoe verder je zoekt op een willekeurige zoekmachine, hoe meer sites je tegen komt over hoe 'slecht' en 'verdorven', 'duivels', 'leugenachtig',... hekserij of wicca wel niet is. dat maakt me soms zo kwaad. meestal worden de sites gelanceerd door één of andere verschrikkelijk christelijke organisatie. ik heb absoluut niks tegen het christendom en ik wil niemand beledigen, maar ik vind het verschrikkelijk dat ze zeggen dat wicca zich bezighoud met de duivel,het bestaan van 1 almachtige God ontkend en het veelgodendom verheerlijkt wordt. verder zouden heksen persoonlijke problemen hebben, kwade geesten oproepen en dieren of zelfs mensen offeren. en dan spreekt die site over moderne hekserij.
wicca zouden alles wat ze doen willen goedpraten door te zeggen dat ze een natuurreligie aanhangen en wat nog niet meer... maar je raad het al, de mensen vd site hebben het al door...allemaal ketters. je zou nog denken dat we in de Middeleeuwen leven. ze willen je zoveel doen geloven... door getuigenissen van mensen die zich vroeger bezighielden met hekserij en na de eerste kerkdienst ineens inzagen dat ze fout bezigwaren en maar beter direct christen konden worden.
alle godsdiensten hebben toch allemaal eenzelfde kern? wat is dan het probleem?

Anubis
Oud 04-21-2006, 09:12 PM
chanice's Avatar
chanice chanice is offline
Registered User

llLieve anubis,
het probleem is zelfconfrontatie..
mensen zien graag dingen wat waarheid is als iets dreigends..

een aantal voorbeelden van algemene uitspraken

als iemand zwakbegaafd is dan is dat een feit en gegeven en accepteren we het..als blijkt dat iemand hoogbegaafd is dan ben je meteen een aansteller of zegt men nou laat maar eens zien wat je kan..tegen iemand met downsyndroom zeg je dat ook niet..hoogbegaafd zou betekenen dat je te slim bent..
de werkelijkheid dat veel kinderen er juist veel hinder aan onderivnen wordt niet erkend..

zo ook met roddelen als mensen naar je toe komen om zomaar over iemand te roddelen..en de tegenpartij probeert het op zijn beurt weer bij jou en jij antwoord heel symphatiek dat je het niet fijn vindt om over andere mensen te praten en van mening bent dat ieder zijn eigen waarheid heeft en dat je daarom ook niet de bevoegdheid hebt om over een ander te oordelen..dan zul je waarschijnlijk van beiden partijen een verontwaardigd blik krijgen en zeggen ze minachtend..kijk nou dat wijf denkt ook dat ze alles is..
want het is nml te dicht bij de waarheid en die waarheid zou zijn dat ze absoluut fout bezig zijn door over een ander te roddelen..met religies is dat vaak idem dito..iedereen interpreteert een geloof op zijn eigen manier..het is nu eenmaal een geloof..geen wet. Toch door de geschiedenis heen werd het geloof gebruikt door de koningen en adelijke macht om gezag uit te oefenen dit werd gedaan door de mensen bang te maken..
een kennis van mij ging laatst naar de kerk waar een lied werd gezongen..in dat lied kwam een regel voor dat de ongelovigen in de dodenvallei moesten worden geworpen..het zou toch wat zijn als je ongelovig bent maar een ieder mens helpt in welke omstandigheid dan ook..maar dan alsnog in de hel zou komen en dan dat zij die geloven maar zich zwaar misdragen in de hemel komen omdat ze geloven? het woord geloven is een woord dat vrijheid van gedachten zou kunnen heten..je bent dus vrij om te kiezen wat en waarin je gelooft.Veel mesen zijn onwetend vaak komt dat voort uit angst..toen ik nog heel jong was kon ik me daar heel erg aan ergeren en heel kwaad over maken..totdat iemand mij vertelde dat dit soort mensen mensen zijn met een jonge ziel..en dat zij nog waarschijnlijk in hun eerste leven zitten..en sindsdien bekijk ik het op die manier..en erger me nu minder snel aan mensen ..ik beschouw mezelf dus als oudere ziel (niet dat ik arrogant ben hoor hahah).

groetjes chan
Met citaat antwoorden
Oud 04-22-2006, 11:15 AM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

hay chanice,
idd, het is makkelijker iemand te accepteren omdat hij zwakker is of geen mening heeft, dan iemand te aanvaarden die even sterk is en een andere mening heeft.
ziehier het gezegde:
Het is makkelijker iemand te vergeven omdat hij het fout heeft, dan omdat hij gelijk heeft.
geweldig vind ik die.
ieder heeft zijn eigen waarheid. als zij wicca ketters vinden,is dat hun goed recht, maar dat ze dadelijk op twee gigantische pagina's beginnen uit te smeren hoe diep het verraad aan hun almachtige God gaat en hoe slecht ze wel niet zijn, vind ik eigenlijk te ver gaan.maar dat is mijn mening

Anubis
Oud 04-22-2006, 06:59 PM
peter put's Avatar
peter put peter put is offline
Registered User

hoi Anubis, je bent al zeer jong zeer boos over dingen.niet onterecht, hoor...maar ik hoop dat je binnen zovele jaren hierover niet boos meer hoeft te zijn..omdat mensen en situaties mischien ooit eens echt evolueren en openstaan voor de kleuren van de regenboog en niet enkel zwart-wit...
vooroordelen tegenover hekserij en sjamanisme enzo hebben geschiedkundig lange wortels...waar het beeld van de duivel vandaan komt ook. elke 'officiele' religie heeft (niet bedoeld voor of door het grote publiek) zijn eigen magische rituelen, maar deze worden wat verborgen gehouden(of zijn verloren geraakt...)
waarom hekserij en 'de duivel' altijd zijn samengesmeten is omwille van het 'uiterlijk'; naast de godin in Wicca is er ook een god;een gehoornde...dit uiterlijk verwijst ook naar aspecten van Faunen...mischien is het allemaal een kwestie van hoe je iets 'ziet'....

doeii
p
Met citaat antwoorden
Oud 04-28-2006, 05:01 PM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

of hoe je iets wil zien...
verwees 'de gehoornde' niet naar Pan, de god van natuur en wildernis?? jaaa, de middeleeuwse kerk had blijkbaar iets tegen vergoddelijkte natuurkrachten...eerst de faunen nu pan
maar we leven niet meer in de middeleeuwen. jammer dat ze niet wat tolleranter zijn.
Oud 04-28-2006, 09:19 PM
peter put's Avatar
Registered User

Lightbulb

tollerantie is relatief en de middeleeuwen bestaan nog altijd in het denken en stroefzijn van mensen en landen...
ben je er zeker van dat je pas in 1993 geboren bent???
Met citaat antwoorden
Oud 04-29-2006, 11:07 AM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

ooooooh, is dat een complimentje??
jazeker.maar ik interesseer me gewoon in ditsoort zaken.

Oud 05-26-2006, 12:30 PM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

'Van de grote goden werd Cernunnos, Heer van het Dier, erkend als god van jagers en dieren, die heerste over de krachten van leven en dood, en van de natuur gaf en nam. Hij werd ook beschouwd als de Poortwachter van de Onderwereld. Vanwege zijn belang voor de Kelten gebruikten de vroege christenen zijn woeste portret met ramshorens om zijn legende in diskrediet te brengen en hem als de duivel te schande te maken. Het was een stigma van negativiteit dat nog steeds in veel religieuze kringen bestaat.'
[=uit het boek Keltisch spiritualiteit]
er zitten wel ongeloofelijk veel symbolen in deze gelijkenissen

Anubis
Oud 05-26-2006, 07:55 PM
peter put's Avatar
Registered User

mischien kan dit een nieuw themaatje worden?
het vooroordeel verwijderen(of verduidelijken) tegen dat wat onze 'voorouders' in hun angst en begeerte hebben 'mis'schept?
het beeld van de 'slang' bvb is een rein en scheppend symbool in bepaalde culturen (zoal bvb de aboriginals en Hindoeisme, +zie de azteken enzovoort...)maar niet echt in het Christendom.
waarom zo moeilijk doen? omdat dit het dierlijke en de roes voorstelt, tegenoverstaande de zogenaamde puurheid van emoties en gedachten...zwart en wit bestaan enkel in het denken der mens, universeel gezien is + en - juist hetgene wat de electriciteit doet vonken in dit universum(ik denk Multiversum). ik ga ook geen zinnen meer verbloemen, aangezien je even intelligent en uitgebreidend zoekend bent als ik zelve (leeftijd is : een verschil in lichaam, niet in oorsprong).
ik geloof nu terug in de Oergodin, die alles heeft geschept,
ook de illusie en het itswat minder begrepen donkere...
maar met een harmonie en eenheid tot uiteindelijk doel...
na het 'mis'denken van ons ras, volgt het 'juist' denken (niets is minder of meer , maar kan evolueren en moet dit ook)
ik schaam me zelf om me soms een 'volwassene' te noemen, aangezien jij (en je medezusters op het forum) als 'kind', meer openstaat en wijsheid bevat dan wij 'gegroeienden'....
(ps: waarom deze verdediging tegenover ...?)
(ook al vind ik het fijn dat eindelijk wat verluchting wordt geschonken aan de schaduw)
satan bestaat niet: het nummer 666 : is 600 voor jezelf,
60 voor de andere, 6 voor God.
omgekeerd wordt dit de Christus (of zo) 600 voor god, 60 voor de anderen en 6 voor jezelf....
ik heb recentelijk het getal 999 gezien, jij die zo ontplooiend wijs bent hebt hier mischien iets over te zeggen???

peter
Met citaat antwoorden
Oud 05-27-2006, 01:19 PM
Anubis's Avatar
Anubis Anubis is offline
Registered User

ontplooiend wijs?

ik had zelfs nog nooit van die getallen gehoord, alleen dat 666 het getal van de duivel zou zijn (ja hoor)
ik ben dus braaf gaan zoeken.

666=666 is het getal van het beest. In hoofdstuk 13 van Openbaring (Bijbel), ziet Johannes in een visioen twee monsters, een beest uit de zee en een beest uit de aarde. Het beest uit de aarde is te herkennen aan een getal n.l. 666. Over de betekenis van dit getal wordt al twintig eeuwen gespeculeerd. Het Beest uit de Aarde wordt van oudsher geïdentificeerd met de antichrist, wiens verschijning het einde der tijden inluidt.
666 of 6666: Materiële wereld – 3 Dimensionale frequentie – Dichtheid.
In de bijbel is 7 het getal van de volmaaktheid, van God. Het getal van de mens is 6.
Een drievoudige herhaling is in de Joodse traditie de ultieme overtreffende trap.
Het 'beest' moet dus supermenselijk zijn.

Gnostici beweren dat 666 juist een goddelijk getal is, omdat de mens het goddelijke in zich draagt.
[vond ik wel een interessante veronderstelling verder stond er nog dat je als mens(6) het mens/dierlijke zou moeten begrijpen en temmen en accepteren(niét verslaan) om meer goddelijke wijsheid(9) te vergaren ]

999=In de getallenmystiek het symbool is voor de handhaving van wet en orde tegen de machten van het kwaad. Het getal 999 is oneven en dus mannelijk en gunstig, het bestaat uitsluitend uit negens, het gunstige getal. Nog belangrijker is het feit dat 999 het getal van het beest is, maar dan ondersteboven.
999: Symboliseert de 3 niveaus van de drie-eenheid – Voltooiing.

waar het internet nog niet goed voor is
ga er zeker nog es naar zoeken,
thanx. ;)

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:27 PM.