Jotin's Paranormale Forum
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Ga Terug   Jotin's Paranormale Forum > Geneeswijzen Forum > Geneeskrachtige kruiden (tuin)
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 01-30-2007, 11:27 AM
vera vera is offline
Registered User

vochtafdrijvers

Nu dacht ik dat ik dit al eens eerder had gevraagd en was dus op zoek naar de antwoorden van toen,

zal het wel gedroomt hebben , want kan het niet meer vinden

wie kan me helpen aan goede vochtafdrijvers,
bleekselderij helpt niet , 2 liter water drinken helpt ook niet, hoe meer water ik drink , hoe meer ik ha zweten , en dat is ook niet echt wat ik wil

tips??? ik hoor ze graag

with L ve Vera
Met citaat antwoorden
Oud 01-30-2007, 11:48 AM
Tina's Avatar
Tina Tina is offline
Administrator

Bron: jojoclub

Beste Vera,

Hier een aantal tips waar je mogelijk iets aan hebt.

Succes!

Lieve groetjes Tina

Knoflook
Knoflook heeft mosterdolie en deze oliën geeft een schoonmakend effect in het lichaam.
Ze geven de spieren van de darm en maagbewegingen meer energie zodat je meer vet gaat verliezen en uitspoelt.
Ze breken ook vetklonten af, dus eet knoflook en word dunner.

Uien
Uien, gelijk aan knoflook, bevat mineralen en oliën dat helpt bij vet afbreken en verhoogt je stofwisseling. Eet elke dag rauwe uien het werkt beter en het ruikt minder dan knoflook.

Asperges
Asperges bevatten de stof asparagine. Dit is een alkaloïde dat stimuleert de nieren en het verbeterd het circulerend proces. Alkaloïden heeft een directe uitwerking op de cellen en breekt vet af. Het bevat ook een stof dat helpt om afvalstoffen te verliezen door oxalisch zuur af te breken in je lichaam dat vet vastplakt aan je cellen. Dus door oxalisch zuur af te breken verminderd het vetophopingen.

Bietjes
Bieten zijn sterk vochtafdrijvend dat zich concentreert op je lever en nieren. Bieten spoelt dwalende vetdeeltjes uit je lichaam. Het bevat ook een speciale ijzer dat bloedlichaampjes schoongemaakt, bloedlichaampjes zijn de cellen waar die vet opnemen. Bieten bevatten ook een soort chloor dat helpt vetdeeltjes uit te spoelen. Deze chloor stimuleert de lymf die het vet verwijderd.

Spruitjes
Spruiten stimuleren de klieren, voornamelijk de alvleesklier die hormonen afgeeft. Deze hormonen heeft een schoonmakende effect op je cellen. Het bevat ook mineralen die de nieren stimuleren. De afvalstoffen verlies je sneller en het maakt je cellen schoon.

Kool
Kool helpt je lichaam om afvalstoffen te verliezen omdat het sulfaat en jodium bevat. Deze stoffen helpen ook om de slijmafscheidende membraan schoon te maken van je maag en darmen. Kool is vooral geschikt voor dikke buiken en middelbare leeftijd vetten, het breekt voornamelijk vet af in deze gebieden.

Wortels
Wortels bevatten carotine, een soort vitamine A. Deze carotine geeft een vet uitspoelende reactie. Deze reactie spoelt snel afvalstoffen en vet uit. De carotine veranderd in vitamine A in de ingewanden en deze proces creëert een versnellende werking van je stofwisseling en dat je cellen vet afbreekt.

Selderij
Ongekookte selderij heeft een hoog geconcentreerde calciumgehalte in een kant en klare gebruiksvorm, dus als je het eet doet de calcium meteen zijn werk. Deze pure vorm van calcium geeft het hormonale systeem een zetje. Deze hormonen zullen het opgehoopte vet afbreken. Selderij bevat ook veel magnesium en ijzer wat je lichaam schoonmaakt.

Komkommer
Komkommer bevat veel sulfaten en silcon. Deze mineralen stimuleert de nieren om het urinezuur af te drijven, wat een afvalstof is. Doordat je deze urinezuur verliest stimuleert het om vet af te drijven en het vet op je cellen.

Mierikswortel
Mierikswortel heeft een geweldig effect op het afbreken van vet in je cellen (zonder bijwerkingen) en het maakt je lichaam schoon.

Sla
Sla bevat ijzer en magnesium. Deze mineralen dringen je milt binnen en het helpt je immuunsysteem dat je beschermt tegen ziektes. De milt gebruikt deze mineralen om ze sterker te maken en stuurt ze naar je cellen en weefsels. Het helpt ook de lever, verhoogt je stofwisseling en om vetcellen uit te spoelen. Hoe donkerder de sla, hoe meer mineralen erin zitten.

Radijs
Radijs maakt de slijmafscheidende membraan in je lichaam schoon omdat het hoge concentratie van magnesium en ijzer bevat. Deze mineralen lossen vet op die in je cellen zitten.

Tomaat
Tomaten bevatten veel vitamine C en citroenachtige oxalische zuren. Deze zuren versnellen je stofwisseling. Het helpt ook de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes uit te spoelen. Deze natuurlijke zuren met enzym geactiveerde mineralen moedigt de nieren aan om grote hoeveelheden vet af te breken en je lichaam uit te spoelen.

Appelazijn
Gebruik appelazijn in kleine hoeveelheden. Je kunt het gebruiken als saladedressing. Appelazijn is een sterk vochtafdrijvend middel omdat het gemaakt is van appels en de fruitzuren van appels creëert een vetverbrandend proces. Het bevat ook veel potassium dat helpt om de vetopname te verlagen

Het is niet eenvoudig om onder alle omstandigheden je kalmte te bewaren,
maar.....wie wat bewaart, heeft wat.
.
Met citaat antwoorden
Oud 01-30-2007, 11:59 AM
vera vera is offline
Registered User

hoi Tina

hahaha nou dan moet ikmaar gaan voor kool middelbare vetten

ik ga wel wat proberen hiervan , maar het vervelende is dat ik al een hoop van deze dingen eet iedere dag, bv sla komkommer en tomaat. das standaard hier bij het eten

maar ik ga er wat van proberen

thanks

with L ve Vera
Met citaat antwoorden
Oud 11-15-2007, 10:40 AM
werner werner is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar werner
alkaloïden zijn Giftig !!!!!

Sorry moet hier even iets kwijt.
Ik zeg dit niet om iemand af te vallen, maar het gebruik van verkeerde benamingen van inhoudsstoffen in groente en kruiden gaat me iets te ver.
Vooral als je zegt dat een alkaloïde goed voor de mens is.
asparagine. is geen alkaloïde maar een aminozuur.
alkaloïden zijn stikstofhoudende basische verbindingen.
en als zodanig giftig.
Zie beschrijving
Alkaloïden worden aangetroffen in 20% tot 30% van de vaatplanten en komen dus vrij algemeen voor. Alkaloïden zijn stikstofhoudende basische verbindingen, welke in planten meestal aan organische zuren gebonden voorkomen. Het in het dierlijk organisme in de bijnieren voorkomende adrenaline (synthetisch suprarenine) kan als alkaloïdeachtig beschouwd worden.
Voor planteneters zijn alkaloïden giftige stoffen. De plant maakt deze stoffen vaak om de aanval van planteneters tegen te gaan. Alkaloïden vormen een belangrijke doodsoorzaak van vee dat graast in natuur(lijke)gebieden waar planten voorkomen zoals lupinen, Delphinium en kuiskruid. Gedomesticeerde dieren zijn, in tegenstelling tot hun wilde soortgenoten, niet meer onderworpen aan de natuurlijke selectie om giftige planten te vermijden.
De meeste alkaloïden zijn in voldoende hoeveelheden giftig voor de mens.
Sommige alkaloïden zoals atropine en strychnine zijn klassieke vergiften. In lagere concentraties hebben een aantal alkaloïden een farmacologisch effect, zoals morfine, efedrine en atropine. Andere alkaloïden zoals en nicotine, genieten bekendheid als opwekkende stoffen.
Op celniveau kunnen alkaloïden zich in dieren binden aan receptoren van neurotransmitters. Neurotransmitters zijn stoffen die zorgen voor de overdracht van zenuwprikkels tussen cellen van het zenuwstelsel. Deze alkaloïden beïnvloeden dus ook de overdracht van zenuwprikkels in de hersenen. Andere alkaloïden grijpen aan op transport over het celmembraan, de eiwitsynthese of op bepaalde enzymen.
Als eerste plantenalkaloïde werd het morfine in Opium in 1803 door de apotheker F. W. SertUrner ontdekt en daarmede de grondslag gelegd voor de alkaloïdchemie. Vaak komen in de planten naast een hoofdalkaloïde verschillende bijalkaloïden voor, waarbij het hoofdalkaloïde echter alleen niet de werking van alle alkaloïden samen heeft. De meeste alkaloïden hebben een sterke werking op het zenuwstelsel, werken pijnstillend, tegen krampen, deels verdovend, soms bevorderend op de bloedsomloop (Maretak) of bloedstelpend (Moederkoorn). Andere belangrijke alkaloïdenplanten zijn: Slaapbol, Wolfskers, Bilzekruid.

Asparagine (Asn) is een van de twintig natuurlijk voorkomende aminozuren.

Geschiedenis

De naam asparagine werd afgeleid van de asperge. In 1806 werd dit aminozuur voor het eerst uit het sap hiervan geïsoleerd.

Sinds 2003 bestaat er Paraxine, een alcoholafbreker welk de lever ondersteunt bij het natuurlijk ontgiftingsproces.

Gebruik

Asparagine zou een bloedzuiverende werking hebben, en speelt het een belangrijke rol bij de afbraak van gifstoffen uit het lichaam.

Met andere woorden als je iets verteld, zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

Kruiden en groenten verkeerd gebruikt kunnen grote schade aanrichten aan het lichaam.
Baat het niet dan schaadt het niet, vooral te lezen op internet,
is spelen met je gezondheid.

Voorbeeld
Peterselie sap drinken, wat in de middeleeuwen werd gedaan,
zorgt gegarandeerd voor een abortus.
Daarom tijden de zwangerschap weinig peterselie gebruiken omdat het vruchtafdrijvend is.

Mischien moet ik eens een pagina schrijven over het veilig gebruik van kruiden, met de nodige recepten, hoe je kruidenthee maakt, tincturen, oliën, afkooksels en maceraten
groetjes

werner (herborist) kruidengeneeskunde
Met citaat antwoorden
Oud 11-15-2007, 11:11 AM
Tina's Avatar
Tina Tina is offline
Administrator

Exclamation Dank je wel voor de waarschuwing!

Citaat:
Origineel gepost door Werner
Met andere woorden als je iets verteld, zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

Beste Werner,

Iets vriendelijke mag best hoor

Als je mijn bericht leest, zie je dat ik een bron hebt vermeld, dus komt niet vanuit mijn eigen weten!

Toch wil ik je heel hartelijk bedanken voor je aanvulling met daarbij de nodige waarschuwingen.

Lieve groetjes Tina .

Het is niet eenvoudig om onder alle omstandigheden je kalmte te bewaren,
maar.....wie wat bewaart, heeft wat.
.
Met citaat antwoorden
Oud 11-15-2007, 02:19 PM
werner werner is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar werner
Tina

Beste tina

Was niet onvriendelijk bedoeld
Schrijf de meeste opmerkingen nogal koud en wetenschappelijk op zonder franjes voor de duidelijkheid.
Voor de rest is dit een heerlijke site met leuke mensen.

Dus tina ik ben niet boos op je

groeten werner
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2009, 07:19 AM
silviéna silviéna is offline
Registered User

Bedankt voor de tips hoor !!
Ik ben info over kruiden aan het verzamelen zodat ik ook aan de slag kan.
Ik wil namelijk geen gevaar lopen!!

groet Silviéna

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:15 AM.